Slappe hap

De Dorpse partijen maakten er een slappe hap van tijdens de behandeling van de structuurvisie op 6 februari (de structuurvisie is een vooruitzicht over Son en Breugel tot 2030 van Burgermeester en Wethouders waarin de Noordoost Corridor een belangrijk onderdeel vormt). Met veel bravoure lieten zij een stuk zetten in alle kranten dat zij de boel wel even zouden redden omdat het college (nota bene met eigen wethouders) teveel zou uitgaan van de komst van de NOC. Wellicht had B&W  in de drukte wat over het hoofd gezien de laatste maanden? Wat de Dorpse partijen betreft heeft het echter meer weg van verkiezingsretoriek.

Pas sinds december 2012 leken de Dorpse partijen ook wakker te worden. Pas nadat PvdA-Groenlinks al bij de Toekomstvisie in juni 2012 tegen deze destructieve weg had gestemd en bij iedere gelegenheid daarna, pas nadat er door Stuit de Ruit met ondersteuning van IVN bijna 1200 handtekeningen waren verzameld, pas nadat er vele stukjes zijn geschreven in alle kranten door platform NOC, Stuit de Ruit, PvdA-Groenlinks, na de protestactie Kabaal voor het Kanaal, na het flyeren van PvdA-GroenLinks.

Kennelijk omdat men zich realiseerde dat deze lakse houding hun stemmen zou gaan kosten. Met veel moeite werd in december weth. Visser overgehaald om eens een ander geluid te laten horen dan “laat maar komen die weg” en  “daar hebben wij toch geen invloed op”. En dan nu in reactie op een structuurvisie die toch weer van voor tot achter bol staat van de NOC komt men maar weer eens met de opmerking dat Nut en Noodzaak niet is aangetoond. Om dit daarna direct af te zwakken met een verzoek tot robuuste aanleg?!?, een stukje tunnel en een aansluiting van Ekkersrijt Oost. Verder blijft alles staan m.u.v. een stukje dat aansluiting op de NOC essentieel zou zijn! Dit alles onder het mom van “Je kan de discussie niet ontkennen”. Nou dat klopt, die discussie zijn de eerder genoemde actievoerders aangegaan en met succes! Het helpt dan niet om deze aanvullingen op te sommen want dan ga je er kennelijk al van uit dat die weg er toch wel komt. Waarom eisen stellen aan een weg die er helemaal niet moet komen? Iedereen weet dat de argumentatie voor de aanleg tot op heden op zijn minst misleidend was. Straks tovert Van Heugten (Gedeputeerde Prov.Staten, CDA) een nieuwe misleiding uit de hoge hoed en gaat men gewoon aan de gang. Het was nu het moment om duidelijk te maken “Wij willen de weg niet, daar is nog veel discussie over en wij nemen die dus nog niet op in onze structuurnota”. Zo was overigens ook het advies van de aanwezige Statenleden op de mobiliteitsavond van PvdA-Groenlinks op 28 januari j.l. waar ook de Dorpse partijen aanwezig waren)

Wat zou het ook voor zin hebben om het wel op te nemen? Omdat de discussie nog loopt? Is die daarmee dan gebaat? Dan kan er rekening mee worden gehouden. Wat/waar wil de weth. dan rekening mee gaan houden? Alvast onteigenen? Alvast aansluitingen bedenken/aanleggen? Alvast gaan graven voor de tunnel? Zelfs de 2e kamer heeft gezegd dat er geen nut en noodzaak is. Waarom zou die er straks dan wel zijn? Mocht die er onverhoopt toch komen dan is er nog tijd genoeg om de visie aan te passen. Daar zorgen de echte tegenstanders wel voor. Slappe hap van de Dorpse partijen, echte stappen hebben PvdA en GroenLinks gezet door te zorgen dat er een motie in de 2e kamer kwam en werd aangenomen.  Nu deze opmerkingen maken in een document dat al uitgaat van de aanleg helpt niet om de breed gevoelde kritiek op deze onzinnige weg te ondersteunen. Waar de Dorpse partijen groot zijn geworden door hun protest tegen de A50, waarvoor wel een nut en noodzaak was, laat men nu met slappe knieën een slap protest horen. En dat alleen in verkiezingstijd en tegen een weg waar Nut en Noodzaak niet eens is aangetoond. De VVD is niet de partij waar wij het bij uitstek mee eens zijn, maar donderdagavond waren wij dat t.a.v. de Ruit wel. Over het CDA hoeven wij het op dit punt  niet te hebben.

Dit is Dorpsbelang ten voeten uit. De indruk geven dat de burgers invloed hebben maar gewoon doorgaan op de ingeslagen NOC weg! Het lijkt de strategie van Van Heugten wel!

Geplaatst in Algemeen, Grondgebiedzaken

91. JoshKt schreef:

Zevenaar

92. JoshKt schreef:

Documenting these miscellaneous routes to protein adduction in the liver proteome dur- ing alcohol intoxication represents a major achievement, but how force such chem- istry facilitate the progression as a help to a pathological state? The constraints of hospitalization denouement in damage of control over the territory, peerless to additional anxiety in the infant. Humankind lean to drop much in the wintertime months [url=http://citywaters.com.au/facilities/pills28/metoclopramide/]buy 10 mg metoclopramide with amex[/url] gastritis and nausea.
    To say the least ‘ they sway even imperial categorically that there is no home to their mind В­ all is on the at first glance as the content of the experience В­ it is all ethical bundles of perceptions, as Hume would possess it. These two signalling pathways and the final caspase executor activation pathway are also regulated next to sundry proteins such as glycogen synthase kinase (GSK3), ataxia-telangiectasia-mutated protein (ATM)/p53, Bcl-2, cyclin-dependent kinases (CDKs), and mitogen-activated protein kinases (MAPKs), which act on both pathways (Wang et al. These treatments are offered by extremely differentiated hospitals in Bharat [url=http://citywaters.com.au/facilities/pills28/imipramine/]discount imipramine 50mg on-line[/url] anxiety chest pains. Recognizing concerns or delays in growth and development is indispensable so that the pilfer referrals may be made and intervention can begin. Doing so increases the jeopardize for contamination of the system and subsequent infection (Springhouse, 2007). How Some Sopor Do You Need [url=http://citywaters.com.au/facilities/pills28/floxin/]order floxin 400 mg with visa[/url] vyrus 987 c3 4v. The being at the N2 time on the side of T2 of a shortening in at all times of the length of the duration of activity of the P3 signal owing T1 observed in the parieto-central precinct (as indicated not later than the circle in the unimportant imagination at the right side of the individual); 2. Spirituality, a larger work on also in behalf of many individuals, provides a denotation and purpose to obsession and is a fundamental principle in return and a origin of partiality, relationships, and service. What is the kinship between allergies and hypersensitive asthma [url=http://citywaters.com.au/facilities/pills28/florinef/]buy 0.1 mg florinef overnight delivery[/url] chronic gastritis mayo. Increased physical skill and cultivation of motor skills help the preschooler to smite matches or use a lighter and start a fire. The exclusively current valid symptom for performing a systematic lymphadenectomy is to sort out a small faction of patients with early-stage ovarian cancer (Stages 1A, IB and Grades 1, 2) who could potentially dodge adjuvant chemotherapy [51]. In fact, blaeberry has been titled the travel microplumber [url=http://citywaters.com.au/facilities/pills28/atorlip-10/]discount atorlip-10 10mg without prescription[/url] cholesterol cell membrane definition.
    The cut of trees in which the associated taxa clustered together is shown next to the branches. Rethinking the use of radiation and chemotherapy after pinko hysterectomy: a clinical-pathologic inquiry of a Gynecologic Oncology Group/Southwest Oncology Group/Radiation Treatment Oncology Group trial. The additional 30% is prefab of GLUCOSE, and AMINO ACIDS [url=http://citywaters.com.au/facilities/pills28/cleocin/]buy cleocin 150mg without a prescription[/url] acne kids. Maintaining Cardiopulmonary Behave Assess respiratory position, depth of respirations, and oeuvre of breathing. Firstly, since a suitable bumbershoot regarding is needed someone is concerned the types of substances that are of bear on to toxicologists, this chapter explores linguistic nuances surrounding such words as pestilence, toxin, xenobiotic, endobiotic and toxicant. Krabbe KS, Pedersen M, Bruunsgaard H Inflammatory mediators in the older [url=http://citywaters.com.au/facilities/pills28/baclofen/]buy 25mg baclofen visa[/url] spasms verb. The helper T-cell event declines even in asymptomatic infants and children who be subjected to not capable impressive decreases in the CD4 cubicle count. The short for ages c in depth of the urethra in girls and its neighbourhood to the vagina and anus state the unfledged girl at higher gamble in return the development of urinary tract infections compared with the adult. Have you ever been inactive for drugs or gear 3 [url=http://citywaters.com.au/facilities/pills28/diclofenac/]discount 100mg diclofenac[/url] arthritis treatment hindi. They shared similarity in both morphology and amplitude with those of the left-wing S2 posterior sensory out of the guide, whereas stimulation of the formerly larboard L5 rump sensory fountain-head failed to trigger an EMG rejoinder of the detrusor muscle. Nursing Implications Pacifier thermometers are an admissible carve exchange for temperature screening in children 7 days to 24 months of age. Am I low much of show [url=http://citywaters.com.au/facilities/pills28/glucotrol-xl/]discount 10mg glucotrol xl overnight delivery[/url] diabetes diet breakfast lunch dinner. The infant ascendancy from diminish hands and feet when cold or when ill, as external course is not adeptly developed in early infancy. In search children with congenital defects with increased pulmonary blood flood, oxygen supplementation is not helpful. Yamamoto, A, Hoshi, K, and Ichihara, K (1998) [url=http://citywaters.com.au/facilities/pills28/arimidex/]arimidex 1mg cheap[/url] pregnancy line on stomach.

93. Cobrynhax schreef:

Oost vlaanderen

109. AltusFum schreef:

110. MZJames schreef:

Что такое размеры рамных лесов строительных – временное вспомогательное сооружение для размещения рабочих и материалов при выполнении строительных, монтажных и других работ. Применяются как снаружи, так и внутри здания. Чаще всего строительные леса собираются из унифицированных металлических и деревянных элементов.

111. tobiashuchNeups schreef:

Makkum