Kiezers bedankt!

Beste kiezers, BEDANKT voor jullie vertrouwen! We stegen van 8,9 naar 10,1 procent van de stemmen, wat ons veel kracht geeft om er weer vol energie tegenaan te gaan!

Felicitaties voor Dorpsvisie, CDA en D’66 die allen een zetel wonnen. Wij blijven met twee zetels de vijfde partij in de gemeenteraad.

Percentage stemmen Son en Breugel 2018Zetelverdeling Son en Breugel 2018

Woensdag 21 maart verkiezingen

Woensdag 21 maart zijn de gemeenteraadsverkiezingen. Vergeet niet je legitimatiebewijs mee te nemen en kies je favoriete kandidaat van lijst 5, PvdA/GroenLinks!

Flyer verkiezingen 2018

Club Rood – 2 maart in Eindhoven

2 maart, om 19:30, Eindhoven, Blue Collar Hotel, Klokgebouw 10 Strijp-S

Op 2 maart vindt Club Rood plaats in Eindhoven. Te gast zijn onder andere Wim Daniëls (schrijver en taalkundige), Maarten Steinbuch (hoogleraar Robotica TU Eindhoven), PO in actie en Toon Gerbrands (directeur PSV). Onder leiding van Lucille Werner zullen zij met elkaar en het publiek in gesprek gaan. Er is live muziek van Betty Blue

De inloop is 19.30 uur en Club Rood start om 20.00 uur.

Je kunt je hier aanmelden!

Woonwagenbeleid wordt aangepast!

Op 28 februari 2018 wordt in de commissie AZ het collegevoorstel besproken om alle 49 standplaatsen voor woonwagens, ook 10 op Oranjetip, in stand te houden. Hoewel het veel te lang geduurd heeft, zijn we nu vooral opgelucht, trots en blij dat er een voorstel ligt waarin de cultuur en de daarbij behorende rechten van de woonwagenbewoners erkend worden! Er ontstaat eindelijk weer ruimte voor een nieuwe generatie woonwagenbewoners om zich te vestigen in Son en Breugel.

In april 2015 kwam PvdA/GroenLinks al tot de conclusie dat het woonwagenbeleid in Son en Breugel een discriminerende uitwerking had. We hebben hierover raadsvragen gesteld aan het toenmalige college van DorpsVISIE en Dorpsbelang en een artikel gepubliceerd. Er werd toegezegd dit op te pakken. In de jaren daarna hebben wij er herhaaldelijk bij het college op aangedrongen om het nieuwe beleid snel uit te werken. Nu is het dan gelukkig zo ver!

Geplaatst in Algemeen, Algemene zaken

Bijeenkomst Eindhoven Airport op donderdag 22 februari

Eindhoven Airport groeit in een rap tempo. Tussen 2010 en 2017 is het aantal vluchten verdubbeld en dit aantal zal verder oplopen tot zo’n 43.000 in 2019. Dit zijn gemiddeld zo’n 120 vluchten per dag, wat betekent dat er tientallen vliegtuigen per dag over Son en Breugel vliegen. PvdA/GroenLinks Son en Breugel vindt dat niet de groei, maar beperking van overlast van Eindhoven Airport centraal moet staan. Lees hier verder over onze standpunt ten aanzien van Eindhoven Airport in ons verkiezingsprogramma.

Vanaf 2020 geldt een nieuwe gebruikersvergunning. De inhoud van die vergunning wordt op dit moment samengesteld. Eindhoven Airport wil graag verder groeien. De belangrijkste reden die Eindhoven Airport noemt om te groeien, is de economische ontwikkeling van mainport Zuidoost-Brabant, sinds kort een van de drie belangrijkste economische gebieden van Nederland. De regionale PvdA-afdelingen nodigen u van harte uit om hierover mee te praten. Op donderdag 22 februari organiseren we daarom een openbare bijeenkomst in het BusinessPoint van Schippersstop (Veldhoven).

Onderwerpen en thema’s die aan de orde komen zijn:
– Het aantal vliegbewegingen
– Vliegroutes en vliegtijden
– De regionale economie en werkgelegenheid
– De gevolgen voor het milieu
– Ontwikkelingen in de luchtvaart
– Proces en planning richting 2020

Het programma is ongeveer als volgt:

19.15 – 19.30 uur: Inloop
19.30 – 20.45 uur: Diverse sprekers die de laatste ontwikkelingen schetsen, waaronder Klaas Kopinga (voorzitter BOW), Wim Scheffers en Bernard Gerard
20.45 – 21.00 uur: Pauze
21.00 – 21.45 uur: Interactief deel (discussie) over het traject na(ar) 2020.
21.45 – 22.00 uur: Na borrel

Datum:
Donderdag 22 februari

Locatie:
BusinessPoint Schippersstop, Habraken 2601, 5507TR Veldhoven (www.schippersstop.nl)

Woordvoerders:
Woordvoerders van andere politieke partijen die graag over dit onderwerp willen meepraten tijdens het interactieve deel (na de pauze), worden van harte uitgenodigd. Het heeft onze voorkeur wanneer er per politieke partij (vanuit de regio) één woordvoerder wordt aangemeld. Opgeven kan via jeroenrooijakkers@chello.nl. Graag voor maandag 12 februari 2018.

Geplaatst in Algemeen, Grondgebiedzaken

Dubbel diamanten jubileum!

Zestig jaar geleden, in 1958, werden Hille Michelson en Truus Michelson-Goudriaan allebei lid van de Partij van de Arbeid. Na al die jaren zijn Truus (78) en Hille (82) nog altijd trouwe en geliefde leden van PvdA/GroenLinks. Hille was afgelopen maanden bovendien voor de vijfde keer op rij voorzitter van de kandidatencommissie in voorbereiding op de gemeenteraadsverkiezing in 2018. Zelf was hij in de periode 1994 tot 2002 lid van de gemeenteraad van Son en Breugel en fractievoorzitter van de PvdA. Vandaag de dag is hij naast zijn werkzaamheden voor PvdA/GroenLinks ook actief in het bestuur van de Boerderij en als ombudsman in Son en Breugel.

Om dit dubbele diamanten jubileum te vieren hebben Hans Overbeek, Rob Wilcke en Joris van Dam hen vandaag met een verrassingsbezoek in het zonnetje gezet met – hoe kan het ook anders – een mooie bos rode rozen.

Joris van Dam, Hille Michelson en Truus Michelson-Goudriaan (foto: Rob Wilcke)

Gelukkig nieuwjaar!

Geplaatst in Algemeen, Raadscommissies

Uitnodiging nieuwjaarsreceptie

Nieuwjaarsborrel voor PvdA regio Eindhoven!

Noteer in je agenda:

Zondag 7 januari 2017
Van 14:00 tot 17:00

Locatie:
Radio Royaal
Ketelhuisplein 10
5617 ae eindhoven
Radio Royaal vind je in de machinekamer op Strijp-s, naast het Klokgebouw en tegenover Station Strijp-s.

En neem gerust je familie of buren mee. Ook niet-leden zijn welkom om kennis te maken met de mensen van de PvdA Regio Eindhoven.

Breugel Bruist!

“Wens komt uit dankzij raadsbesluit”

Op 21 december is in de gemeenteraad het ‘vlekkenplan’ voor Breugel Bruist goedgekeurd. In de plannen die twee weken eerder door het college werden gepresenteerd, was het uitgangspunt nog dat basisschool de Krommen Hoek zou verhuizen naar het centrum van Breugel. Ze zouden samen met de Regenboog op één locatie komen te zitten.

Lees meer ›

Geplaatst in Raadscommissies

Sint Petrus’ Banden kerk wordt gesloopt

De lokale media staan er vol van; de ontwikkelingen rondom de Sint Petrus’ Banden kerk in Son en Breugel. Maar hoe zit het nu precies? Waarom wordt de kerk gesloopt? Wat is de relatie met de MFA? En wat vindt PvdA-GroenLinks daarvan?

Lees meer ›

Geplaatst in Raadscommissies