Janneke Busko-de Bruin

Foto: Fran Maasdam

Janneke komt oorspronkelijk uit het Westen van het land, maar woonde en werkte van 1980 tot 2016 in Son en Breugel. Ze is 25 jaar als leerkracht verbonden geweest aan de Prot. Chr. Basisschool “De Sonnewijzer”. Tevens is Janneke in die periode als vrijwilliger actief geweest voor ondermeer jeugd- en jongerenwerk van Braecklant, Stichting Techniek voor Vrouwen en meisjes en voor waarden- en normenproject Son en Breugel. Ook de afgelopen jaren is Janneke zeer actief geweest, ondermeer als voorzitter van het Chronisch zieken en Gehandicaptenplatform, bestuurslid WMO Adviesraad, Secretaris Stichting Bewegingscentrum en diverse projecten in Son en Breugel.

In de periode 2006-2010 is Janneke namens PvdA-GroenLinks raadslid geweest. “Je kunt niet overal verstand van hebben, dus verdiep je je in zaken en maakt dan keuzes! In de afgelopen jaren ben ik genuanceerder gaan denken over allerlei onderwerpen die ter sprake kwamen. Het een en ander ging niet zonder wrijving, maar zonder wrijving ontstaat geen glans!”

Janneke wilde zich oorspronkelijk vooral sterk maken voor ouderenbeleid, maar ontdekte al gauw dat ook aandacht nodig was voor jongerenbeleid. “Laten we de jeugd mee laten praten. Voor de uitvoering van plannen en ontwikkeling van nieuw beleid kan deze groep een belangrijke bijdrage leveren, waarmee ook draagvlak voor de uitvoering wordt gerealiseerd.” De afgelopen jaren heeft Janneke zich ondermeer sterk gemaakt voor de bouw van de nieuwe sporthal, met deelname van Sonsport, de verbouwing van de boksschool Xhofleer met uiteindelijk een eigen plek in de Bongerd en uitbreiding van faciliteiten voor het huidige jeugd- en jongerenwerk.

Janneke was tot haar verhuizing in december 2016 plaatsvervangend lid van de commissie burgerzaken. Ook na haar verhuizing naar Berkel-Enschot is Janneke actief gebleven in Son en Breugel en blijft zij verbonden aan PvdA-GroenLinks Son en Breugel.

2 reacties op “Janneke Busko-de Bruin
  1. Hocher Büsko schreef:

Warum heißt du nur noch de Bruin war dir Buko zu lästig ?

2. Hocher schreef:

Busko natürlich.