Algemeen

In dit verkiezingsprogramma zijn de ambities uitgewerkt die de PvdA-GroenLinks in Son en Breugel heeft voor de periode 2014-2018. Zo concreet mogelijk, zodat de inwoner van Son en Breugel kan volgen wat we willen bereiken.

In acht hoofdstukken gaan we in op de volgende thema’s:

1. Bestuur & Financiën
  2. Economie & Duurzaamheid
  3. Huisvesting
  4. Jeugd & Jongeren
  5. Veiligheid & Wijkbeheer
  6. Verkeer
  7. Voorzieningen & Welzijn
  8. Werk & Sociale zekerheid

PvdA-GroenLinks staat altijd op de bres voor hen die het moeilijk hebben. We staan voor motto’s als „eerlijk delen‟ en „de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten‟. We werken aan gelijke kansen voor iedereen, iedereen moet mee kunnen doen. De overheid moet belemmeringen daarvoor uit de weg ruimen, maar mag mensen ook aanspreken op hun eigen verantwoordelijkheid om mee te werken.

PvdA-GroenLinks gelooft in de mens die zijn of haar eigen leven inricht, maar ook in een samenleving waarin mensen zorgen voor elkaar. Deze ruimte voor het individu en de zorg voor elkaar dienen in balans te zijn. Dat biedt de beste kansen en zekerheden in een veranderende wereld.

PvdA-GroenLinks blijft, zeker in de huidige economische crisis, de solidariteit met de zwakkeren in de samenleving bewaken. Dat geldt ook voor de zorg voor het milieu. Juist nu is werk van het allergrootste belang voor iedereen. Juist nu is het van belang om in een duurzame samenleving te investeren. Dit programma is dáár een uitwerking van en kan daaraan bijdragen.