Verkeer

Son en Breugel in de knel: ingeklemd tussen A50 en dadelijk de Noord/Oost corridor, overvlogen door steeds meer vliegtuigen met bestemming Eindhoven Airport. PvdA-GroenLinks vindt dat het anders moet.

De zogenaamde Oost/West verbinding tussen Ekkersrijt en de N279 als onderdeel van de ruit om Eindhoven brengt onnodige schade toe aan de natuur in het stroomgebied van Dommel en Aa. Ook de aanleg van een tunnelvariant brengt onacceptabele milieuschade met zich mee. Het is bovendien weggegooid geld, want nut en noodzaak van de ruit zijn onvoldoende aangetoond. PvdA-GroenLinks ziet dan ook veel meer in alternatieven waarbij het stroomgebied van Dommel en Aa volledig ontzien wordt, door middel van aanpassing en verbetering van het bestaande wegennet.

PvdA-GroenLinks stelt alles in het werk om de nutteloze vernietiging van natuur door de aanleg van de Oost/West verbinding tegen te houden. We zullen daarbij actief gebruik maken van ons uitgebreide netwerk binnen de regionale, provinciale én landelijke politiek.

Ook blijven we ons uitspreken tegen een ongebreidelde groei van Eindhoven Airport. Er zijn voldoende alternatieven voor de toename van het aantal vluchtbewegingen, bijvoorbeeld door te kiezen voor grotere, schonere en stillere vliegtuigen.

Tot slot zien we ook nog ruimte voor verbetering van het verkeer ín Son en Breugel. Een tweetal voorbeelden hoe het wat ons betreft anders moet:

• De PvdA-GroenLinks wil dat omwonenden van drukke wegen serieus genomen worden (bijvoorbeeld de Veerstraat, Hendrik Veenemanstraat en Dommelstraat). Er moeten maatregelen genomen worden om de drukte en het lawaai op dergelijke wegen verder tegen te gaan.
  • PvdA-GroenLinks wil de inwoners van ons dorp motiveren om vaker met de fiets te gaan. Dat willen wij bereiken door ons dorp zo in te richten dat niet de auto maar de fiets het meest logische vervoersmiddel wordt, bijvoorbeeld door de aanleg van rode fietspaden waar de fiets altijd voorrang heeft op de auto.
7 reacties op “Verkeer
  1. H. Moerman schreef:

Met deze standpunten over het verkeer ben ik het geheel eens. Vooral de uitvoering van de Noordoost Corridor is de eerste jaren overbodig; eerst A58 en A67 !
    Ook de andere twee punten m.b.t. het verkeer in Son en Breugel wil ik graag onderschrijven, waarbij het eerste voor mij een prioriteit heeft.
    Met vriendelijke groet,
    Hans Moerman

2. Albert van de Kerkhof. schreef:

Met de standpunten t.a.v. de Noord-Oost corridor ben ik het helemaal eens met het standpunt van de Pvda-Groenlinks. Ook mijn mening is, verbreed eerst de A 58 en A67 en laat de bestaande wegen verbeteren, zonder de natuur en milieu te beschadigen.
    Met vriendelijke groeten Albert v.d. kerkhof

3. jose legius schreef:

ik ben tegen deze ruit

• Mieke van Schijndel schreef:

We moeten blijven protesteren tegen de plannen voor de aanleg van de Ruit.
      Kijk naar de natuur die verwoest wordt als die weg er komt. Wij willen blijven genieten van de natuur rondom ons.
      TEGEN DE RUIT

4. Mieke van Schijndel schreef:

Geen ruit om Eindhoven.
    er zijn genoeg alternatieven.
    denk aan de steeds schaarser wordende natuur.
    die is broodnodig voor een gezond leven.
    Mieke van Schijndel

5. Vogelwerkgroep de Klamper schreef:

geen ruit, zonde van de prachtige kleine natuurgebieden van het Dommeldal

6. HermanThea Harink schreef:

Tegen de ruit.