Marjet van Dam-van Weert

Werkte vanaf 1996 tot aan haar pensionering in 2013 bij woningcorporatie Trudo in Eindhoven als beheerder/medewerker klanten in met name de wijken Doornakkers en Lakerlopen. Was gedurende haar hele leven maatschappelijk actief als vrijwilliger bij tal van organisaties, zoals PSV Handbal, Amnesty International en Vluchtelingenwerk, en in Son en Breugel de Seniorenraad, de LEV-groep (informerend huisbezoek ouderen en Woonbeurs) en de laatste jaren de Stichting Belangenbehartiging Mantelzorg.

Is al vele jaren lid van de PvdA en is gemotiveerd om zich vanuit de combinatie PvdA/GroenLinks in te zetten voor mensen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Vindt het van groot belang dat de lokale politiek een luisterend oor heeft voor de noden in de samenleving en zich ervoor inspant dat iedereen zelfstandig en volwaardig deel kan nemen aan sociale, culturele en publieke voorzieningen. “Ik vind het belangrijk dat maatschappelijke, medische en financiĆ«le hulp terecht komt bij mensen die dat echt nodig hebben en zonder ondersteuning door de overheid niet rond kunnen komen. Dat vraagt om solidariteit van iedereen.”