Rob Wilcke

Rob is in 1957 geboren in Naarden. Hij groeide op in Vlissingen omdat zijn vader in deze stad ging werken bij Radio Holland en later leraar werd aan de Zeevaartschool.
Na de HTS (Elektrotechniek) en vervulling van zijn militaire dienstplicht ging Rob Elektrotechniek studeren aan de TU in Delft. Tijdens de studietijd werd hij lid van de PvdA (1982).

Rob woont aan de Marnelaan in Son en is getrouwd met Irene. Samen hebben ze drie zonen: Koen (1984), Jeroen (1987) en Stijn (1993). Na als productontwikkelaar, projectmanager en R&D-afdelingsmanager gewerkt te hebben bij o.a. Philips Consumer Electronics (ontwikkeling van o.a. televisies, afstandsbedieningen, beveiligingscamera’s), General Electric (ontwikkeling van inbraakbeveiliging) en Dräger Medical (ontwikkeling beademingsapparatuur) werkt hij nu als senior projectleider bij netbeheerder Enexis en realiseert en implementeert hij vooral interne verbeterprojecten (veelal) met een ICT-component.

Rob maakt deel uit van de bestuurswerkgroep van de PvdA in Son en Breugel en is in de afgelopen 6 jaar penningmeester en secretaris geweest voor de lokale afdeling. Tevens is hij fractieondersteuner van PvdA/GroenLinks en vervangend burgerlid voor de commissie Burgerzaken.